USUWANIE AZBESTU |
Od kilku lat w gminie Borowie realizowany jest program usuwania azbestu. W 2012 roku, Gmina otrzymała z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej dotację celową na zadanie z zakresu usuwania azbestu w kwocie 39 462 złotych. W wyniku tych prac zdjęto i zutylizowano 5 606 m2 płyt azbestowych z 25 budynków. Dofinansowaniem zostały objęte koszty związane z demontażem pokryć dachowych, transportem oraz utylizacją. Wykonawcą zadania obejmującego powyższe prace była wyłoniona w drodze przetargu firma PHUP EURO-GAZ z Zgórska.
Łącznie od 2010 roku zutylizowano 18 952 m2 płyt azbestowych za kwotę 131 120zł.
W przyszłym roku planowane jest złożenie kolejnego wniosku na dalszą realizację zadania. W związku z powyższym, osoby planujące w 2013 r. wymianę pokryć dachowych i usunięcie azbestu z dofinansowaniem, proszone są o złożenie w UG w Borowiu w terminie do 15 stycznia 2013 roku stosownego wniosku. Wzór wniosku dostępny jest w Urzędzie Gminy. Wszelkich informacji dotyczących zasad dofinansowania prac związanych z usuwaniem azbestu udziela Pan Roman Gielo, tel. 25-6859070.
Rok | Wielkość pozyskanej dotacji | Ilość zutylizowanego azbestu (w m2) | Ilość budynków |
2010 | 46 108,64zł | 7 327 | 36 |
2011 | 45 549,45zł | 6 019 | 29 |
2012 | 39 462,00zł | 5 606 | 25 |
SUMA | 131 120,09zł | 18 952 | 90 |