Pomoc dla osób głuchych kontaktujących się z Urzędem Gminy |
Uprzejmie informujemy, że dnia 1 kwietnia 2012 roku weszła w życie ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 roku o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. Nr 209, poz. 1243). W związku z tym osoby niesłyszące i niedosłyszące mogą liczyć na świadczenia usług tłumacza i ułatwiony kontakt z urzędem.
W związku z tym, informujemy że osoby trwale lub okresowo mające trudności w komunikowaniu się (osoby głuche i głuchonieme) mogą skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego lub tłumacza-przewodnika podczas załatwiania swoich spraw w urzędzie.
Usługa tłumacza jest bezpłatna dla osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. nr 127, 721 z póź. zm.). Osoby uprawnione są zobowiązane zgłosić zamiar korzystania z usługi tłumacza, co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w Urzędzie, kontaktując się z sekretariatem, na adres e-mail: gmina@borowie.pl, na numer fax: 25 685-90-72 (podając sposób przekazania informacji zwrotnej) lub telefonicznie: 25 685-90-70.